Alianţă între Yahoo şi Nokia

Alianţă între Yahoo şi Nokia

Yahoo şi Nokia, două companii care au pierdut teren în faţa unor competitori ca Google şi Apple, au anunţat o alianţă prin care îşi vor consolida ofertele de Internet mobil, în special în pieţele emergente, scrie presa internaţională.

Nokia va susţine serviciile de hărţi şi navigare pentru Yahoo, în timp ce compania de Internet va oferi programe de email şi chat pe platforma Nokia Ovi. Cele două companii nu au dezvăluit termenii financiari ai acordului.

Nokia şi Yahoo speră ca alianţa va îmbunatati profilurile celor două companii în industrie. Cel mai mare producător de telefoane mobile îşi va extinde prezenţa în America de Nord, iar Yahoo va implementa serviciile sale în mai multe telefoane din întreaga lume în special din pieţele emergente.

Companiile au anunţat că parteneriatul va ajuta Yahoo să se axeze pe propriile resurse pentru a oferi o experienţă mai bună consumatorilor, dar şi noi servicii. Directorul executiv al Yahoo, Carol Bartz, a declarat că, în pofida percepţiei că Google domină piaţa online, Yahoo rămâne un important jucător în oferirea de servicii web. Executivul a recunoscut că Yahoo nu a ţinut pasul cu inovaţiile pentru serviciile de navigare.

Gigantul online Google va folosi serviciile de navigare ale Nokia. “Aş putea spune că Nokia are o ofertă de servicii de navigare unica”, a declarat Olli-Pekka Kallasvuo, CEO-ul Nokia.

Nokia va beneficia de recunoaşterea puternică a Yahoo în Statele Unite. Producătorul de telefoane , una dintre cele mai mari companii IT, s-a confruntat cu o lipsă a vizibilităţii magazinului de aplicaţii Ovi, mai ales în America de Nord.

Analiştii susţin că tranzacţia nu va furniza foarte mult succes pentru niciuna dintre companii în pieţele din Europa şi Statele Unite.

“Acest parteneriat arată că cele doua branduri şi-au pierdut relevanţa în piaţă şi se unesc pentru a crea ceva semnificativ. Parteneriatul are sens, însă întrebarea este daca mai contează”, a declarat Michael Gartenberg, analist Altimeter. Avi Greengart, analist al Current Analysis, crede că mai importante erau schimbările structurale în cadrul companiilor decât un acord de acest tip.

Companiile estimează că anumite servicii sub brand comun vor deveni disponibile din a doua jumătate a acestui an, anticipând că serviciile vor fi disponibile la nivel global în 2011.

Sursa: wall-street.ro

Articole similare:

  • Facebook
  • Twitter
  • RSS Feed
  • Reddit
  • StumbleUpon

Lasa un comentariu