Emailul reprezintă principala modalitate de comunicare în companii

Emailul reprezintă principala modalitate de comunicare în companii

Cea mai utilizată metodă de colaborare în mediul corporatist este e-mailul, deşi mai multe companii recunosc pătrunderea semnificativă a utilizării reţelelor sociale, arată un studiu recent al companiei Cisco.

Deşi este metoda de colaborare preferată în majoritatea companiilor, utilizatorii se plâng de primirea a prea multe emailuri irelevante (40%) şi lipsa de colaborare în timp real (32%) şi le displace capacitatea limitata de stocare (25%) şi că volumele mari de mesaje sunt primite fără a fi structurate (21%).

Pe lângă email, în cadrul companiilor mai sunt folosite spaţiile partajate (66%), apelurile de voce şi videoconferinţe (66%), conferinţe web (55%), conferinţe video (35%), mesageria instant (34%) şi reţele sociale (17%).

Aproximativ 75% dintre organizaţiile din mediul corporatist utilizează instrumentele mediilor de reţele sociale destinate consumatorilor, în timp ce aproximativ 50% folosesc extensiv microblogurile.

Potrivit studiului Cisco la care au participat companii medii şi mari, folosirea reţelelor sociale a devenit o componentă importantă în marketing, comunicaţii, relaţii interumane şi departamente de relaţii cu clienţii. Departamentele de marketing ale companiilor folosesc reţelele sociale pentru o interacţiune mai complexă, cum ar fi comunicarea de tip “conversaţie” şi nu “transmisie”, cum era până acum.

IMM-urile folosesc reţelele sociale pentru a câştiga clienţi, fiind o oportunitate de dezvoltare şi pentru companiile mici. De asemenea, companiile plănuiesc să introducă tehnologii de colaborare de tip business, astfel reţelele de colaborare vor fi pentru companii ceea ce reţelele sociale sunt pentru consumatori.

Mai mult de jumătate (52%) dintre managerii care au participat la studiu susţin că au implementat politici care interzic aplicaţiile sociale. De asemenea, jumătate (50%) dintre angajaţi au recunoscut că accesează aplicaţii interzise o dată pe săptămână, iar un sfert (27%) dintre aceştia recunosc că au schimbat setările pentru a accesa instrumente de colaborare.

De asemenea, companiile locale sunt prezente online prin site-urile web pe care le deţine (aproape 90%), prin site-uri web interactive (25%) şi prin reţele sociale (aproape 10%). Jumătate dintre angajaţii din mediul corporate sunt conectaţi la Internet timp de opt ore pe zi, 36% au spus ca îl folosesc între patru şi opt ore pe zi, 12% îl folosesc între două şi patru ore. În acelaşi timp, 95% se folosesc de Internet acasă, 96% la birou, şi peste 56% îl folosesc în mod curent şi pe telefonul mobil.

Cât priveşte scopul utilizării Internetului, 90% dintre participanţi au declarat că folosesc Internetul pentru căutare, 88% pentru comunicare, 87% pentru citirea ştirilor şi a informaţiilor, 60% pentru servicii bancare, 58% pentru distracţie şi 54% pentru achiziţia de bunuri sau servicii. 37% dintre participanţi au raportat utilizarea Internetului pentru reţele sociale, 29% pentru încărcarea de poze sau filme pe site-uri specializate în partajarea de conţinut video şi 24% pentru crearea de conţinut.

Sursa: wall-street.ro

Articole similare:

  • Facebook
  • Twitter
  • RSS Feed
  • Reddit
  • StumbleUpon

Lasa un comentariu