Din 18 mai, clienţii serviciilor RCS&RDS vor plăti telefonia fixă

Din 18 mai, clienţii serviciilor RCS&RDS  vor plăti telefonia fixă

RCS&RDS, unul dintre cei mai mari operatori telecom din regiune, a introdus începând din data de 18 mai o taxă de cinci lei pe lună pentru serviciul de telefonie fixă care era oferit anterior gratuit pentru clienţii serviciilor de internet sau cablu TV, potrivit datelor de pe pagina web şi datelor furnizate de angajaţii din call-center-ele companiei.

Aceasta este una dintre cele mai severe corecţii realizate de RCS&RDS în politica sa de preţuri, având în vedere că decizia de a mări tarifele ar putea afecta peste un milion de clienţi. RCS&RDS avea la finele anului trecut 1,5 milioane de clienţi pe telefonia fixă dintre care – potrivit estimărilor de pe piaţă – o mare parte primea serviciul gratuit, ca bonus la serviciul de cablu TV sau internet. Aplicarea taxei de cinci lei pe lună ar putea aduce RCS&RDS venituri de aproximativ 8 milioane de euro până la finele anului, în cazul în care decizia s-ar aplica doar unui milion de clienţi.

“Oferta este valabilă de acum două zile. Abonamentele costă fie 2 euro pe lună, fie cinci lei pe lună – ambele incluzând taxa pe valoarea adăugată”, explică operatorii din call-center-ele RCS&RDS.

Potrivit noii grile de abonamente de pe pagina web a companiei, abonamentele Digi Tel Zero şi Digi Tel Asociat, care anterior erau furnizate gratuit, au acum un cost de 5 lei pe lună, inclusiv TVA. Taxa de cinci lei este valabilă atât pentru clienţii existenţi (care aveau abonamente gratuite), cât şi pentru utilizatorii noi, potrivit datelor comunicate de operatorii din call-center. Oficialii RCS&RDS nu au putut fi contactaţi pentru detalii până la închiderea ediţiei.

RCS&RDS a mai mărit tarifele de două ori în ultimii ani. În decembrie 2008 compania a mărit diferenţiat tarifele, cu sume cuprinse între 1 şi 3 lei, iar in 21 februarie 2009 a mărit toate tarifele – de la internet până la televiziune cu câte un 1 leu. Compania a motivat atunci măririle de preţuri prin evoluţiile nefavorabile ale monedelor naţionale din ţările Europei Centrale şi de Est în raport cu dolarul, în condiţiile în care tarifele RCS&RDS sunt exprimate în valutele locale.

Introducerea de către RCS&RDS a unei taxe pentru telefonia fixa – una dintre cele mai importante schimbări din strategia comercială a operatorului care şi-a clădit în bună parte baza de clienţi pe servicii gratuite şi tarife agresive ar putea indica o nevoie crescută de finanţare a companiei. RCS&RDS a anulat în februarie o emisiune de bonduri de 200 mil. $, pe fondul contextului economic nefavorabil. Alexandru Oprea, directorul general al companiei, spunea însă în martie într-un interviu pentru ZF că RCS&RDS funcţionează fără probleme şi fără acei bani. Compania are în faţă în anii următori un serviciu ridicat al datoriei, în contul unui credit de 500 mil. $ de la ING şi Citi.

Strategia tarifară a RCS&RDS este în mod frecvent caracterizată drept “nesustenabilă” economic de către rivalii companiei, iar schimbările din oferta companiei controlate de  ar putea fi speculate de Romtelecom sau UPC. Cele trei companii au intrat în ultimii ani într-un război dur al preţurilor, care s-a acutizat pe fondul recesiunii care a redus puterea de cumpărare a clienţilor. Cel mai mare jucător pe televiziune din România este RCS&RDS, urmat de UPC şi Romtelecom. Pe telefonia fixă cel mai mare jucător este Romtelecom, urmat de RCS&RDS şi UPC.

RCS&RDS, cea mai mare companie telecom creată de un român, a ajuns la peste 8 milioane de abonaţi în regiune şi a avut un profit operaţional de 274 mil. $, la venituri de 710 mil. $.

Cele mai mari pieţe ale RCS sunt România şi Ungaria, însă compania oferă servicii şi în Slovacia, Cehia, Croaţia, Serbia şi Spania.

Articole similare:

  • Facebook
  • Twitter
  • RSS Feed
  • Reddit
  • StumbleUpon

Lasa un comentariu