Google rămâne şi în acest an cel mai valoros brand din lume

Google rămâne şi în acest an cel mai valoros brand din lume

Google, care deţine cel mai popular motor de căutare din lume, ramane şi în acest an cel mai valoros brand din lume, evaluat la 114 miliarde de dolari, potrivit unui clasament al companiei Millward Brown Optimor, care cuantifică în valoare monetară opinia consumatorilor despre branduri.

De altfel, primele patru locuri din top sunt ocupate de giganţi din industria IT. Google este urmat de furnizorul american de servicii şi produse IT International Business Machines (IBM), care are o valoare de 86 de miliarde de dolari, cu o creştere de 30% faţă de 2009, de Apple, dezvoltatorul telefoanelor iPhone (83 de miliarde de dolari, în creştere cu 32%) şi de Microsoft, cel mai mare producător de software din lume (76 de miliarde de dolari, aflat în stagnare).

Potrivit raportului Millward Brown Optimor, aflat la a cincea ediţie, valoarea celor mai puternice 100 de branduri din lume a crescut cu 4% în ultimele 12 luni, la peste 2.000 de miliarde de dolari. Cei care au lucrat la acest raport susţin că în acest an brandurile puternice şi-au dovedit rezistenţa sporită la efectele recesiunii, iar companiile care au redus anul trecut bugetele de marketing în contextul crizei şi-au dat seama ulterior de importanţa susţinerii propriului brand şi a câstigării loialităţii clienţilor în perioade de recesiune, majorând sumele alocate acestor scopuri.

Top 10 este inchis de Coca-Cola (68 de miliarde de dolari, o creştere de 1%), McDonald’s (66 de miliarde de dolari, o scădere de 1%), Marlboro (57 de miliarde de dolari, +15%), China Mobile (52 de miliarde de dolari, -14%), General Electric (45 de miliarde de dolari, -25%), respectiv Vodafone (44 de miliarde de dolari, -17%). Cea mai puternica creştere a valorii brandului a fost obţinută de grupul sud-coreean Samsung aflat pe locul 68, cu o valoare de 11 miliarde de dolari, un plus de 80% faţă de anul trecut. Cel mai accentuat declin al valorii unui brand care a ramas totusi în top 100 vine din industria telefoanelor mobile. Nokia a pierdut 58% din valoarea brandului, la mai puţin de 15 miliarde de dolari, şi a coborat 30 de locuri, până pe 43. Facebook, cea mai mare reţea de socializare din lume, cu peste 400 de milioane de utilizatori la nivel mondial, are o valoare de 5,5 miliarde de dolari, fapt ce nu i-a asigurat însă un loc în topul Millward Brown Optimor.

Totodata, ICICI Bank a devenit prima marca indiană din top, intrând direct pe locul 45, cu un brand în valoare de peste 14 miliarde de dolari. Cele patru mari economii emergente, India, China, Rusia şi Brazilia, au pentru prima data cel puţin câte o reprezentanta în top 100.



Articole similare:

  • Facebook
  • Twitter
  • RSS Feed
  • Reddit
  • StumbleUpon

Lasa un comentariu