5 modalitati inteligente de a obtine un job prin intermediul social media

5 modalitati inteligente de a obtine un job prin intermediul social media

Social media are rolul sa ne usureze munca in gasirea jobului potrivit, si ne pune in legatura cu oamenii care ne pot indruma catre acesta. Foarte multi oameni in cautarea unui job folosesc metodele traditionale, iar acestea nu dau rezultate prea fericite. New York Post a raportat, la un moment dat, cazul unei femei care a aplicat la mai mult de 1.000 de joburi pe parcursul a 99 de saptamani, si a fost chemata doar la doua interviuri. Unul din trei oameni care-si cauta job sunt neangajati de mai bine de un an, si renunta, in medie, dupa aproximativ cinci luni de zile.

Dar nu trebuie sa ne comportam cu totii atat de neprofesionist! Prin intelegerea si aprecierea valorii personale si a ceea ce ne diferentiaza pe piata de munca comparativ cu alti aplicanti, si prin stabilirea online a unui personal branding relevant, putem concura cu incredere in piata muncii. Odata ce v-ati construit propriul site web si profilul in diverse retele de socializare, sunteti pregatit sa va folositi de relatiile pe care le aveti si de talent pentru a obtine jobul perfect, nu doar unul care sa va ajute sa platiti facturile.

Tot mai multe companii recruteaza prin intermediul social media, iar 40% dintre tinerii profesionisti se folosesc de acest fenomen pentru a obtine joburi. Urmati acesti cinci pasi in cautarea unui job prin intermediul social media, si sansele dumneavoastra vor creste.

1. Folositi-va de graficul dumneavoastra social

Oamenii primesc joburi prin intermediul altor oameni, nu prin intermediul computerului. Sansele dumneavoastra se multiplica daca aveti o conexiune personala in compania unde va depuneti CV-ul. Daca tot ce faceti, insa, este sa aplicati prin email sau pe portalele specifice, nu veti avea asa mult noroc. In urma cu zece ani, ar fi fost foarte dificil sa aflati unde lucreaza fostii dumneavoastra colegi sau prieteni. Acum aveti toate informatiile la indemana, prin intermediul retelelor sociale. Pentru cei care cauta un job, asta inseamna ca puteti obtine recomandari de la persoanele care muncesc in cadrul companiilor pe care le vanati. Pentru companii, asta inseamna ca isi pot creste afacerile prin intermediul conexiunilor, si nu al apelurilor reci. Internetul este laboratorul dumneavoastra personal de cercetare. Iata cateva unelte care va vor ajuta sa va gasiti un job prin intermediul graficelor sociale:

  • LinkedIn – prin intermediul acestui site, aveti acces la managerii responsabili de angajari, prin conexiunile dumneavoastra apropiate. Dupa ce v-ati creat un profil, introduceti toate contactele de email pentru a avea o baza de la care sa incepeti sa construiti, dupa care incepeti sa cautati companii sau functionari, filtrati-va rezultatele in functie de localizare si cercetati care persoane din lista dumneavoastra de conexiuni apropiate va poate prezenta unui manager angajator. LinkedIn ne forteaza sa aflam cat mai multe date despre companii inainte de interviuri. Toate informatiile lor sunt online, asa ca exista asteptari in privinta aplicantilor sa-si faca treaba bine.
  • InTheDoor.com – ganditi-va la acest site ca o punte de joburi pentru graficul dumneavoastra social de pe Facebook. Combina baza de date cu joburi a portalelor specializate si graficul social al retelelor de socializare pentru a va arata care persoane din reteaua dumneavoastra va pot ajuta cu deschideri specifice. Puteti gasi joburi in cadrul companiilor prietenilor dumneavoastra, puteti cauta joburi in diverse orase in functie de preferinta si puteti cauta folosindu-va de filtre precum numele companiei sau titlul jobului dorit.
  • BranchOut.com – Precum InTheDoor.com, BranchOut se foloseste de graficele sociale de pe Facebook. Diferenta este ca acesta se poate accesa direct din reteaua de socializare, si va da o identitate mult mai profesionala. A fost greu pentru utilizatorii Facebook sa construiasca acest gen de identitate, insa BranchOut a reusit sa faca acest lucru. Cu peste 18 milioane de dolari investiti de catre Redpoint Ventures, mai mult de 3 milioane de joburi si peste 20.000 de propuneri de internship, acest site a dezvoltat o adevarata industrie. Ca si pe LinkedIn, puteti primi recomandari pe pagina personala, si, asemanator serviciilor de pe Foursquare, puteti castiga etichete.

2. Folositi realitatea augmentata si aplicatiile de cautat joburi

Oamenii au inceput sa foloseasca aplicatii mobile pentru a gasi joburi din proximitatea lor spatiala, iar aplicarea in sine este doar la cateva atingeri distanta ale iPhone-ului sau Android-ului pe care il detin. Conform LinkUp, 20% dintre persoane isi cauta joburi folosindu-se de telefoanele mobile. Realitatea augmentata blureaza linia dintre ceea ce este real si ceea ce este generat de un computer, sporind cantitatea a ceea ce vedem, auzim, simtim si mirosim. Daca aveti un iPhone, ar trebui sa descarcati aplicatia Layar; dupa ce ati instalat-o, accesati sectiunea Layars din meniul de jos si cautati JobAmp Mobile. Cu acest instrument, veti putea vedea toate companiile din proximitatea dumneavoastra spatiala, si joburile pe care acestea le pun la bataie. Aceste informatii sunt foarte utile atunci cand zariti o companie care va intereseaza, atunci cand va plimbati prin oras.

Iata cateva aplicatii care va vor asista in cautarea jobului perfect:

  • CareerBliss (gratuita) – are analize ale companiilor, informatii privind salariile si in jur de 3 milioane de joburi publicate
  • GoodJob (4,99$) – organizati-va cautarea de joburi de pe mai multe site-uri, in functie de contacte, programari de interviuri, recenzii si altele
  • Real-Time Jobs (gratuita) – ataseaza un profil de pe o retea de socializare si videoclipuri in postarile despre joburi de pe Twitter
  • BusyBee (gratuita) – daca sunteti freelancer, aceasta aplicatie va va ajuta sa gasiti oportunitati de contracte

3. Construiti-va influenta in mediul online

In urma cu mai bine de zece ani, aptitudinile puternice in domenii reale garantau gasirea cu usurinta a unui loc de munca. Diplomele de absolvire aproape ca tranzactionau gasirea unui job dupa terminarea studiilor. Intre timp, economia s-a schimbat si a intervenit competitivitatea, companiile au inceput sa dea atentie unor abilitati noi; aptitudinile umane (comunicare, organizare) au devenit mult mai importante si au incurajat alegerea unui candidat in locul altuia. Companiile au fost si inca sunt interesate de pasiune, spirit de echipa si potrivire culturala. In zilele noastre, nu numai ca avem nevoie de aptitudini cat mai diversificate si cat mai convingatoare, dar trebuie sa devenim influenti si in mediul online. Atunci cand doi candidati par sa aiba aceeasi valoare pe hartie si ambii sunt buni comunicatori, diferenta o va face influenta lor online.

Influenta online se masoara in numarul  conexiunilor pe care le aveti, in valoarea acelor contacte, in cantitatea de continut pe care o share-uiti si in link-urile pe care le schimbati. Klout.com este un site care masoara influenta online si genereaza un “scor”; acesta a devenit foarte popular in randul angajatorilor. Daca aveti un scor Klout inalt, urmatoarea persoana care va verifica v-ar putea propune o colaborare. Influenta online atrage angajatorii, care isi doresc tot mai mult angajarea de profesionisti care sunt deja cunoscuti de catre publicul lor tinta. Companiile inteleg ca aceia care fac parte dintr-o retea mai mare sunt mai productivi si pot genera o afacere noua, pot recruta oameni talentati, de top, si sunt in stare sa conceapa strategii de marketing pentru brandurile pe care le reprezinta mai bine decat cei care sunt putin prezenti in mediul online.

4. Folositi multimedia in locul CV-urilor tiparite

In urma unui studiu realizat de Office Team, s-a constatat ca 36% dintre companii spera ca CV-urile clasice sa fie inlocuite de profile active in site-urile sociale si in retelele de business. Tot mai multi profesionisti se folosesc de metode creative pentru a se promova in mediul online. Dintre acestea enumeram videoclipuri rap, Pagini Facebook dedicate, bloguri cu titlul “Angajeaza-ma”si prezentari pe SlideShare.net. Aceste tactici promotionale pot fi eficiente si pot atrage chiar atentia mass-media, care ar atrage ofertele de munca.

  • SlideShare.net – Dezvoltati propria prezentare in PowerPoint, uploadati-o pe SlideShare.net si promovati-o prin intermediul retelelor de socializare si prin intermediul propriului site sau blog. Slide-urile pot include informatii privind abilitatile dumneavoastra tehnice, proiectele la care ati lucrat, o recomandare de la un manager si altele.
  • QR codes – Distribuiti un cod QR (quick response – raspuns rapid) prin intermediul retelelor sociale pentru a directiona angajatorii catre site-ul dumneavoastra. Puteti pune codul si pe materiale printate.
  • Videoclipuri virale – Creati un videoclip despre dumneavoastra, sau mai multe videoclipuri legate prin link-uri, si folositi Youtube pentru a-l promova. Puteti, de asemenea, sa va creati un CV video, in care sa le aratati angajatorilor si personalitatea dumneavoastra, nu doar abilitatile tehnice.
  • Website-uri creative – folositi-va creativitatea si dezvoltati un site cu numele dumneavoastra intreg.

5. Transformati-va intr-o reclama

O alta modalitate de a atrage atentia este sa va faceti promovati in randul oamenilor si companiilor pentru care vreti sa lucrati. Cele mai comune modalitati sunt folosirea Facebook social ads, Google AdWords, reclame pe bloguri si LinkedIn Ads. Daca vreti sa atrageti atentia celor care recruteaza si sa va asigurati ca va vor accesa site-ul sau profilul LinkedIn, reclama dumneavoastra ar trebui sa fie specifica si sa va dezvaluie identitatea si experienta.

 

Articole similare:

  • Facebook
  • Twitter
  • RSS Feed
  • Reddit
  • StumbleUpon

Lasa un comentariu