Taxa introdusă pentru ştirile online poate reduce audienţa cu peste 90%

Taxa introdusă pentru ştirile online poate reduce audienţa cu peste 90%

Publicaţiile britanice The Times şi The Sunday Times ar putea putea pierde mai mult de 90% din audienţa online dupa introducerea taxei pe conţinut, arată un studiu citat de Financial Times.

Studiul publicat de compania de consultanţă media Wiggin a fost făcut după ce conglomeratul media News Corp a anunţat că va taxa consumatorii pentru ştirile online.

Studiul – la care au participat 1.592 de utilizatori – arată că mai mult de 90% dintre cititori nu sunt dispuşi să plătească o taxă zilnică sau săptămânală pentru a accesa ştirile.

Mai mulţi britanici au declarat că ar plati pentru ştirile online ale BBC decât pentru alte nouă ziare despre care au fost întrebaţi. Întrebaţi de TimesOnline, doar 9% au declarat că ar intenţiona să plătească.

Dacă taxa pentru accesul timp de o săptămână ar fi de o liră, mai mult de jumătate au declarat că preţul ar fi rezonabil, deşi nu precizează dacă ar plăti.

Executivii The Times spun că se aşteaptă la o scădere semnificativă a traficului online însă speră ca plata pentru abonamente vor genera mai multe venituri decat modelul gratuit de până acum, care a fost afectat de recesiune.

Totuşi anumiţi publisheri, printre care Daily Mail & General Trust şi Future, sunt sceptici în ceea ce priveşte taxarea cititorilor pentru ştirile generaliste de vreme ce alte publicaţii precum BBC vor rămâne gratuite.

Când taxarea conţinutului a fost implementată, articolele The Times nu au mai fost vizibile în rezultatele motoarelor de căutare, care de obicei sunt cea mai importanta sursă de trafic pentru orice site.

Sursa: wall-street.ro

Articole similare:

  • Facebook
  • Twitter
  • RSS Feed
  • Reddit
  • StumbleUpon

Lasa un comentariu