4 motive pentru care supraincarcarea casutei de email s-a produs din vina dumneavoastra

4 motive pentru care supraincarcarea casutei de email s-a produs din vina dumneavoastra

Va este familiara expresia “email mort”? In fiecare luna, auzim plangeri de genul “Primesc email-uri de la prea multa lume”, “Prea multi oameni ma mentioneaza in CC”, “M-am saturat sa-mi tot verific email-ul”. Unii merg chiar mai departe si intra-n “greva”; si de fiecare data, autorii ne ajung prin ultimele tehnologii (mesaje instant, Groove, SMS, Google Wave, Share Point, social media, Yammer), ca antidot pentru dependenta noastra de email.

Emailul este o simptoma a culturii moderne de informare. Intrucat ierarhiile, structurile si birocratia aveau rolul unui filtru care ne scuteau de ororile supraincarcarii, emailul din zilele noastre este marele reprezentant al democratiei. Daca aveti o sugestie geniala sau o plangere muta, distanta dintre ideea dumneavoastra si CEO-ul unei companii este spatiul dintre campurile “From” (de la) si “To” (pentru cine).

Atunci, de unde a pornit nemultumirea? Cred ca problemele pe care le avem cu email-ul nu tin deloc de tehnologie, ci de noi. Asa ca am face bine sa ne luam in propriile maini problemele fundamentale, pentru ca ne vor urmari indiferent de mijlocul de comunicare pe care-l folosim.

1. Singuratatea

Este sambata dimineata si stati la rand sa va cumparati o cafea, alaturi de familia dumneavoastra; atunci de ce va verificati email-ul pe telefon?

Pentru ca, oricat de enervante ar fi email-urile, ne fac sa ne simtim importanti. Cineva vrea sa comunice cu noi.

2. Vanitatea

Chiar daca am avut cu totii parte de colegi care folosesc optiunea CC, ne putem considera in intregime nevinovati? Poate ca vrem doar sa demonstram ca ducem lucrurile la bun sfarsit, sau ca suntem cu adevarat in tema cu ce se petrece. Indiferent de motiv, ne gandim la efectele mesajelor noastre asupra celor care le receptioneaza, inainte sa-i adaugam in CC?

3. Paranoia

Iata cum intervine: “Nu vreau sa fiu lasat pe dinafara”, “De ce nu aveam habar despre acel email de care ar fi trebuit sa stiu?”. Aceasta aversiune fata de pierderea conversatiilor altora consolideaza adaugarea dumneavoastra in CC.

4. Productivitatea falsa

Se intampla foarte des ca verificarea email-ului sa fie o activitate care nu implica gandire si concentrare. Raspunsurile rapide pe care le trimitem ne ofera gratificatii rapide. Conceperea de raspunsuri de genul “Multumesc” sau “Ai facut o treaba buna” nu ne solicita in nici un fel, spre deosebire de crearea unor forme originale de raspuns. Este o modalitate de a duce lucrurile la bun sfarsit, fara a face nimic. Aceasta falsa productivitate poate consuma din timpul in care ati putea face lucruri cu adevarat importante.

Eforturile pentru o lume cu mai putine emailuri

Ne-am dorit o lume a comunicarii libere si deschise, si iata ca am obtinut-o. Problema este ca deschiderea se traduce prin reducere, de ambele parti.

Indiferent de tehnologie, putem rezolva aceste probleme antrenandu-ne si implicandu-ne intr-o autodisciplina serioasa. Exista multe scoli de gandire despre cum s-o facem, si chiar miscari revolutionare (protestatare) in acest sens.

Iata ceva la care ar trebui sa lucram: sa le trimitem celorlalti email-uri pe care am vrea si noi sa le primim de la ei.

 

Articole similare:

  • Facebook
  • Twitter
  • RSS Feed
  • Reddit
  • StumbleUpon

Lasa un comentariu