Campionatul mondial de fotbal din Africa de Sud ar putea creşte vânzările de televizoare LCD şi plasmă

Campionatul mondial de fotbal din Africa de Sud ar putea creşte vânzările de televizoare LCD şi plasmă

Febra achiziţiilor de televizoare în perioadele dinaintea competeţiilor sportive importante aducea în anii trecuţi în urma promoţiilor vânzări de zeci de mii de unităţi reţelelor specializate si retailerilor on-line însă căderea sectorului electroit din ultimul an şi jumătate se va face resimţită în acest an şi în acest segment.

Cum preţurile televizoarelor LCD au scăzut cu mai mult de 20% în ultimul an promoţiile specifice unei perioade cum este cea dinaintea Campionatului Mondial de Fotbal s-au lăsat aşteptate în acest an. Televizoarele LCD şi plasmă înregistrează unul dintre cele mari grade de depreciere tehnologică, astfel că în termen de 12 luni preţurile unui astfel de produs se poate înjumătăţi, în special când se apropie de finalul ciclului de comercializare şi de lichidare a stocurilor.

Retailerii clasici precum Altex, Domo sau Flanco au afişat aşadar şi reduceri de preţ de câteva procente pentru modele care au deja o vechime de câteva luni în piaţă şi precum retailerii online specializaţi au introdus şi pachete, care adaugă unui televizor şi un DVD player sau un sistem audio Home Cinema.
Miza retailerilor o reprezintă modele TV LCD cu o diagonală de 82 cm, dimensiunea cu cea mai mare cerere. Astfel, atât Domo, Flanco sau eMag au tăiat deja preţurile cu 100-150 de lei în cazul LCD-urilor cu diagonala de 82 cm, imagine Full HD sau HD ready şi rezoluţie 1920×1080, care au ajuns la o medie de preţ de 1.500 – 1.600 de lei, echivalentul unui notebook cu performanţe medii sau a unui smartphone.

Chiar şi cu ajutorul Campionatului Mondial de Fotbal retailerii nu apreciază că vânzările aferente vor mai înregistra dublări de volume precum în 2007 sau 2008 iar creşterea va fi la nivelul întregului an 0 sau de câteva procente. Tendinţa este clară şi din studiile de piaţă ale companiei de cercetare GFK, care arată că în 2009 sectorul televizoarelor s-a contractat cu 30% până la 212 milioane de euro iar în primele luni din 2010 nu a dat semne de revenire.
“Având în vedere tendinţa socială de petrecere a timpului liber în confortul propriului cămin, dar şi evenimentul sportiv major care va avea loc în acest an – Cupa Mondiala FIFA din Africa de Sud, ne putem aştepta ca restul produselor TV/Audio să înregistreze cel puţin aceleaşi valori ca în 2009″, arată studiul GFK la finalul primului trimestru din 2010.

Vânzările de televizoare noi ar putea fi ţinute pe loc şi de faptul că anii trecuţi au pus în piaţă sute de mii de aparate TV ceea ce a condus la echiparea majorităţii gospodariilor care îşi puteau permite o achiziţie cash sau să suporte un credit de consum mai mare de 1.000 – 1.500 de lei. În plus, potrivit reprezentanţilor Flanco, în România durata de folosire a unui produs electroIT este în România de 18,5 ani, de trei ori mai mare decat media europeană.
În cursul anului trecut pe plan local au fost comercializate 238.000 de televizore cu tub catodic şi 313.000 televizoare LCD şi plasmă.
Având în vedere însă că preţurile mai permisive, de până la 1.000 de lei, includ în majoritatea cazurilor diagonale de circa 56 de centimetri, consumatorul român ar putea face rabat la capitolul performanţe şi să se îndrepte către televizoare cu aceste dimensiuni sau către produse din gamele unor branduri mai puţin populare, după cum s-a întamplat în cazul majorităţii electronicelor şi electrocasnicelor în cursul anului trecut.

Sursa: ZF

Articole similare:

  • Facebook
  • Twitter
  • RSS Feed
  • Reddit
  • StumbleUpon

Lasa un comentariu