Facebook Timeline pentru branduri: sase mari schimbari pe care companiile trebuie sa le inteleaga

Facebook Timeline pentru branduri: sase mari schimbari pe care companiile trebuie sa le inteleaga

Iata un mic ghid care sa ajute companiile in tranzitia catre Timeline, utilizand toate facilitatile pe care acesta le pune la dispozitie. Trasaturile utilizate inainte pentru Paginile Facebook s-au schimbat in totalitate; formatul Timeline va impune schimbari majore in activitatea brandurilor de pe reteaua de socializare.

1. Modificari privind aspectul si navigabilitatea

Ce este nou: formatul Timeline pentru branduri este similar celui pentru profile personale, incluzand o fotografie de coperta (cover photo) in partea de sus a paginii. Pagina este divizata in doua coloane despartite de o linie, care reprezinta trecerea timpului. Acest format le furnizeaza brandurilor noi posibilitati de exprimare: isi pot sublinia istoria corporate (precum crearea de produse noi, deschiderea magazinelor etc) folosindu-se de repere temporale, construind astfel o naratiune pentru public.

Recomandari: Reperele temporale sunt o oportunitate importanta si dramatica pentru companii, prin care acestea isi pot educa publicul, isi pot umaniza brandul si pot inlatura perceptia de anonimat corporate. Studiile si analizele de implicare a publicului in relatia cu brandurile arata ca informatiile furnizate de catre companii in mod constant privind activitatile “din spatele scenei” (cum ar fi promotiile exclusive) incurajeaza interactiunea cu utilizatorii si are o rata foarte mare de promovare. Posibilitatea folosirii de repere temporale si etape de dezvoltare poate, asadar, sa stimuleze conversiile in jurul marilor realizari.

2. Vizibilitatea redusa a tab-urilor

Ce este nou: Noul format Timeline nu dispune de tabelul din stanga pentru link-uri, care ar putea include sute de noi tab-uri. Aplicatia inca exista, insa acestea se afiseaza in mod diferit, in tabele dreptunghiulare dispuse sub fotografia de coperta. Latimea Timeline-ului si spatiul alocat aplicatiilor native precum Fotografii nu pot insemna decat un lucru, si anume ca, in orice moment, sunt afisate doar trei tabele disponibile. Pentru a explora mai mult, utilizatorii trebuie sa extinda aceste tabele, printr-un meniu drop-down.

Recomandari: Pentru companii, aceasta schimbare majora inseamna ca cele trei tab-uri afisabile trebuie selectate cu atentie – acesta este unul dintre primele lucruri pe care userii le vor vedea atunci cand interactioneaza cu un brand pe Facebook. Companiile vor dori sa schimbe ordinea de afisare a tab-urilor, pentru a-si atinge obiectivele de popularitate. O buna analiza a paginii va putea stabili ce ar fi recomandabil sa se promoveze.

3. Inexistenta unei landing page implicite

Ce este nou: Cu noul format Timeline, nu va mai exista posibilitatea setarii unei pagini de afisare predefinita. Optiunea este cea mai importanta modalitate de a controla prima fotografie (cea care reprezinta imaginea firmei, si furnizeaza primele impresii despre brand). Cu siguranta, perceptia utilizatorilor se va modifica odata cu introducerea noului Timeline si a imaginii de coperta.

Recomandari: Va trebui sa acordati mare atentie tuturor actiunilor de top din Timeline, pentru ca acestea vor fi primele pe care le vor sesiza vizitatorii. Ad-urile Facebook vor capata prioritate in mod implicit, intrucat reteaua sociala le considera reprezentative pentru branduri si de importanta majora cand vine vorba de experienta utilizatorilor. Punerea la punct a unei campanii de publicitate pentru Facebook ii va ghida pe noii vizitatori direct in aplicatiile pe care le doriti promovate.

4. Noi modalitati de furnizare a continutului

Ce este nou: O caracteristica importanta pentru companii este posibilitatea de a fixa anumite postari in partea de sus a paginii de Timeline. Aceasta permite pozitionarea oricarui post in sectiunea vizibila a paginii, oferind posibilitatea afisarii informatiilor mai importante in fata celor mai putin importante. Exista, insa, doua variante de afisare: dispunerea activitatilor in functie de importanta, sau afisarea lor cronologica. Cele “mutate” se pot distinge usor, intrucat li se va alatura, la afisare, un mic steag portocaliu. Companiile pot fixa aceste postari pe rand, cate una. Dupa ce un brand a postat noutati, sau la o saptamana dupa promovarea prin fixare in topul paginii a unei postari, Timeline isi activeaza modalitatea de afisare cronologica, in mod implicit.

Recomandari: De vreme ce nu se mai poate folosi o prima pagina implicita, fixarea postarilor in anumite zone ale paginii va deveni unealta tuturor companiilor active pe Facebook, pentru a-si sublinia activitatea noua si interesanta. Vom vedea postari personalizate in mod express pentru a le fixa la inceputul paginii, fie ca este vorba despre imagini cu design deosebit, fie ca vorbim despre declaratii de valoare ale brandurilor, sau de mesaje care sa incurajeze vizitatorii sa verifice si celelalte sectiuni ale paginii.

5. Tab-urile de continut curent si cele ale aplicatiilor au devenit depasite

Ce este nou: Brandurile au posibilitatea de a-si configura tab-urile si de a le ordona. Ca rezultat, tab-urile vor fi centrate in mijlocul layout-ului, fara alte ajustari. Toate aplicatiile care vor ramane pe paginile brandurilor vor avea nevoie de noi imagini, de dimensiuni standard 111×74 pixeli.

Recomandari: Cele mai presante schimbari pentru companii vor fi updatarea imaginilor si functionabilitatea tab-urilor de aplicatii. Cum acestea sunt primele taburi pe care le vor vedea vizitatorii, companiile fie le vor ignora complet, fie le vor optimiza pentru noua experienta.

6. Mesajele private dintre branduri si utilizatori

Ce este nou: In sfarsit, companiile vor avea posibilitatea sa trimita mesaje private catre profiluri personale ale utilizatorilor. Acest lucru implica o interactiune mai intensa cu publicul si/ sau consumatorii.

Recomandari: Chiar daca interactiunea cu publicul este facilitata de noua versiune Timeline, companiile ar trebui sa evite contactul cu acestia pe pagina principala de prezentare a brandului, pentru a nu o umple de postari ale utilizatorilor. Un lucru este sigur: continutul share-uit si afisat prin intermediul unei pagini Timeline este foarte important, si trebuie sa atraga intr-un mod pozitiv atentia vizitatorilor. De aceea, este recomandabil ca o comunicare bidirectionala sa se desfasoare prin intermediul mesajelor, nu prin postari afisate direct pe pagina.


Articole similare:

  • Facebook
  • Twitter
  • RSS Feed
  • Reddit
  • StumbleUpon

Nu sunt comentarii la “Facebook Timeline pentru branduri: sase mari schimbari pe care companiile trebuie sa le inteleaga”

  1. [...] Facebook Timeline pentru branduri: sase mari schimbari pe care companiile trebuie sa le inteleaga Posted on August 18, 2012 by admin Scris de Sinziana pe 13 Mar, 2012 in Noutati It&C | 0 comments [...]

Lasa un comentariu