Microsoft are aşteptări mari de la noul Office

Microsoft are aşteptări mari de la noul Office

Microsoft se aşteaptă ca 80% dintre computerele vândute după lansarea Office 2010 să implementeze noua suită de aplicaţii şi pătrunde în segmentul cloud, în care va concura cu Google şi IBM, scrie presa internaţională.

Stephen Elop, şeful diviziei de business din cadrul Microsoft, care a lansat ultima versiune a Office 2010 pentru clienţii de tip business, a declarat că utilizatorii vor avea mai multe opţiuni de a testa noul software înainte de a plăti pentru pachetul complet.

Acesta a descris noul software ca o soluţie care combină cele mai bune funcţii desktop cu tehnologia cloud.

Bazându-se pe cei 8,6 milioane de utilizatori care au descărcat versiunea beta a soft-ului înainte de lansarea oficială, Elop se aşteaptă la un succes al suitei. În plus, peste 1.000 de parteneri dezvoltă soluţii pentru suita Office 2010.

“De trei ori mai mulţi oameni au descărcat până acum Office 2010 versiunea beta decât Office 2007, ceea ce reflectă interesul utilizatorilor”, a declarat Elop citat de Financial Times.

Aproape 500 milioane de consumatori, inclusiv angajaţi ai companiilor, sunt utilizatori ai Microsoft Office. Această suită a ajuns să domine piaţa aplicaţiilor personale şi generează o proporţie importantă din veniturile Microsoft.

Totuşi, potrivit companiei de cercetare Gartner, peste 65% dintre clienţii Microsoft încă folosesc Office 2003 sau versiuni mai vechi ale soft-ului. Cel mai mare producător software speră că aceşti utilizatori să implementeze Office 2010, în timp ce doar o treime dintre utilizatori folosesc această versiune.

Office 2010 include o actualizare a componentei de mesagerie Outlook alături de îmbunătăţiri aduse programelor Word, Excel şi PowerPoint construite pentru a spori productivitatea.

Microsoft a fost criticată pentru întârzierile în faţa unor rivali ca Google pentru implementarea tehnologiei cloud computing. Totuşi, Elop a declarat că Microsoft este implicată în tehnologia cloud după ce acest segment reprezintă o oportunitate de creştere a veniturilor companiei.

“Mulţi spuneau că e imposibil ca Microsoft Office să ruleze în tehnologia cloud. Ne punem mari speranţe în tehnologia cloud cu cel mai de succes produs al nostru şi am investit masiv atat în infrastructura cât şi în cercetare”, a declarat Tim O’Brien, oficial Microsoft care conduce strategia platformei.

Prin această lansare compania care în mod obişnuit vindea soft-urile fizic va concura cu Google şi alte companii care s-au dezvoltat oferind instrumente online. Mutarea catre tehnologia cloud, unde aplicaţiile şi informaţiile stocate sunt gestionate de servere la distanţă faţă de centrele de date deţinute de companii, este una dintre cele mai recente tendinţe din industria IT.

Companii care în trecut deţineau modele tradiţionale, ca Microsoft şi IBM, au găsit noi modalităţi de a reinventa modelul de business sau de a deveni forte în acest segment.

Analiştii susţin că Microsoft va obţine cele mai multe venituri în segmentul cloud prin vânzarea suitei către companii. “Sunt milioane de consumatori Microsoft care sunt familiarizaţi cu produsele companiei”, a declarat Sheri McLeish, analist Forrester Research. Compania de cercetare estimează că 81% dintre companii folosesc versiunea 2007 a Office, în timp ce Google Docs creşte în continuare dar la un nivel destul de coborât.

“Oamenii deja au Office şi nu vor Google, dacă aceştia deţin un produs nu vor căuta un înlocuitor al acestuia”, a declarat McLeish.

Microsoft susţine că Google are şanse reduse de a atrage cota de piaţă a producătorului de software. “Google este o companie online adresată segmentului consumer care încearcă să vândă aplicaţii companiilor, însă este greu de ajuns la această performanţă”, a declarat O’Brien, citat de CNN.

Mai mult de două milioane de companii folosesc Google Apps şi au loc mai mult de 3.000 de înregistrări în fiecare zi la aplicaţiile companiei. Oficialii companiei de internet susţin că cea mai mare provocare pentru Microsoft este daca va inova rapid în mediul online în continuă schimbare.

Sursa: Wall-Street.ro

Articole similare:

  • Facebook
  • Twitter
  • RSS Feed
  • Reddit
  • StumbleUpon

Lasa un comentariu