Tehnologia camerelor foto evoluează

Tehnologia camerelor foto evoluează

Ca şi în cazul televizoarelor, unde tubul catodic a pierdut în favoarea plasmelor sau a LCD-urilor, şi preferinţele în materie de camere foto evoluează, trecând de la cele cu rezoluţie de cinci megapixeli la cele cu o rezoluţie de 12 megapixeli.

“Până să primesc cadou aparatul de fotografiat pe care îl am acum, de fiecare dată când ieşeam în parc sau în oraş cu prietenii făceam poze cu telefonul, un Nokia 6300 cu camera de doi megapixeli”, mărturiseşte Alex Ciobanu, un tânăr de 22 de ani, student la Universitatea Naţională de Arte din Bucureşti. “Camera foto de acum are o rezoluţie de şapte megapixeli, însă fac economii ca sa-mi iau un aparat şi mai performant”, adaugă el.

Dacă anul trecut, majoritatea celor care îşi luau o cameră foto alegeau una cu rezoluţie între cinci şi şapte megapixeli, pentru 2010 “estimăm o migrare către camerele ce au o rezoluţie cuprinsă între opt şi 12 megapixeli şi către cele cu filmare HD”, spune Mihai Trăistaru, director de aprovizionare în cadrul eMag. Cei mai mulţi aleg camere mai ieftine, atât din cauza condiţiilor economice, dar şi pentru că piaţa nu s-a maturizat suficient de mult astfel încât clienţii să-şi schimbe camera veche cu un produs superior din punct de vedere tehnic. “Există categorii de oameni care nu ar plăti mai mult de 400 de lei pe un aparat foto, însă sunt şi unii, evident mai puţini care îşi doresc mai mult decât un preţ bun şi sunt dispuşi să achite câteva mii de euro pentru un aparat profesional”, comentează oficialii Nikon România, precizând ca utilizatorii români se îndreaptă în majoritate mai ales spre produsele accesibile, fie că este vorba de aparate foto, automobile sau alimente.

Anul trecut, segmentul de camere foto a înregistrat o evoluţie similară cu direcţia pieţei de electrocasnice. Aşadar, 2009 faţă de 2008 a reprezentat pentru piaţa camerelor foto o scădere de 37%, potrivit lui Trăistaru. În 2009 s-au vândut 200.000 bucăţi, iar pentru 2010, eMag estimează o creştere de 10%. Diminuarea valorii vânzărilor reflectă scăderea consumului, precum şi faptul că acestea nu sunt produse de strictă necesitate. O altă explicaţie pentru scăderea valorii vânzărilor este scăderea preţului mediu: în 2008, acesta a fost de 500 de lei, în timp ce în 2009 a scăzut până la 350-400 de lei. Pentru anul în curs, până în prezent s-a menţinut preţul mediu de anul trecut, potrivit lui Adrian Olteanu, CEO în cadrul retailerului de produse electronice şi electrocasnice Flanco. “Cota de piaţă a Flanco pentru segmentul de camere foto este fluctuantă, în funcţie de sezonalitatea produselor şi de focusul companiei asupra acestui tip de produse”, adaugă Olteanu.



Articole similare:

  • Facebook
  • Twitter
  • RSS Feed
  • Reddit
  • StumbleUpon

Lasa un comentariu